roanne.reismee.nl

The end

Nu type ik dan mijn laatste blog, over onze laatste belevenissen in Suriname en een afsluiter over de gehele reis. En dit zou ik best gaan missen! Maar nu eerst naar het land van de Roti en hele vriendelijke mensen!

Jammer genoeg moet ik dan de laatste dagen van onze reis ook nog kennis maken met heb fenomeen ziek zijn . Een vermoeiende dag en wat slecht/verkeerd eten eisen zijn tol. Na aankomst heb ik ander half dag op bed gelegen. Maar inmiddels is alles gelukkig alweer weer redelijk stabiel, het rommelt nog een beetje ;) Maar waar je maar twee en halve dag hebt, blijft er weinig tijd over.

Het is zo wennen om weer Nederlands te praten tegen iedereen. Ook al is het af en toe nog onverstaanbaar ;) de mensen zijn ook zo vriendelijk en behulpzaam! De auto's rijden links, naja eigenlijk op het midden van de weg maar wijken naar links uit.
We hebben Paramaribo bezocht en zoals de locals al zeiden het is meer een dorp en dat klopt ook wel. Klein en eigenlijk ook wel lelijk als ik zo vrij mag zijn. Maar misschien komt dat ook wel doordat we het in de regen hebben bezocht. Veel Chinese en Hindoestaanse invloeden zie je hier, op tv en aan de winkels in de straten. Ze stellen zichzelf ook vaak voor als mixje en zeggen ze welk bloed ze allemaal met zich mee dragen. De roti mocht natuurlijk niet ontbreken en onze laatste avond op advies het beste roti restaurant opgezocht, we bestelde de standaard roti met kip, groente en aardappel. Extra peper leek ons niet nodig ;) Toen we terug liepen merkten we even op: 'Oh ehm we hebben geen bestek'. Maar je gebruikt natuurlijk geen bestek. Met scheur en plak werk hebben we de roti gegeten, goed te doen maar erg erg pittig, haha. De Surinaamse roti van Knor geniet toch mijn voorkeur moet ik bekennen ;) Er valt hier nog zoveel meer te zien en te beleven maar dat paste niet meer in onze planning. De laatste foto's het ik nu ook toegevoegd en de laatste avond hebben Kim en ik het erg gezellig gemaakt in ons bedje en tot in de late uurtjes onze enthousiasme over de reis en het naar huis gaan gedeeld!

Vanavond stappen we na een onvergetelijke reis in het vliegtuig terug naar huis, familie en vrienden om morgen ochtend (tegen 9:30) het koude land weer te bereiken (min 30 graden verschil!)
Je leeft er na toe (ook financieel) en ben echt heel blij om straks iedereen weer te zien maar als je eenmaal aan het reizen bent, wil je steeds verder. Maar voor nu is het goed geweest en je moet altijd wat te willen overhouden wordt er ook wel eens gezegd ;) Ik heb voor mezelf een droom waar gemaakt en een fantastische ervaring opgedaan!

We hebben meer dan 21.000 km gereisd, zoveel moois gezien, mensen ontmoet, culturen ontdekt, eten geproefd, genoten, uitdagingen aangegaan, gedronken, gefeest, wandelingen gemaakt, gezwommen, diep gedoken, natuur ontdekt, gelachen, gehuild en hebben Zuid-Amerika mogen ontdekken!

Dit alles samen met Kim, meis dankjewel voor alles :) Tegen jou lieve woorden kan ik niet op en dat geeft maar aan hoe geweldig je bent en wat voor super tijd ik mede dankzij jou ik heb gehad!

Met plezier heb ik voor jullie geschreven en voor mezelf een mooi dagboek opgebouwd! Bedankt voor het lezen enalle reacties!Nu mag het dan eindelijk weer: Tot snel!

Reis ver, drink wijn, denk na , lach hard, duik diep, Kom terug - Spinvis

Heel veel liefs,

Roanne

Reacties

Reacties

Appie Bosch

Bedankt voor je prachtige verhalen.
Ik heb door het lezen er van een klein beetje mee kunnen reizen.
Groeten aan Kim en voor straks goede reis terug!

Marije

Hoi meis,
Evert en ik hebben genoten van het lezen van de gebeurtenissen van Kim en jou. Wat een super ervaring zeg, goed dat jullie de stap hebben genoten om deze reis te maken!
Een hele goede reis terug en tot zaterdagavond:)!
Liefs en kus, Marije
Oja, wat bedoel je met Spinvis? Nouja, dat mag je me zaterdagavond dan wel vertellen:)

Wendy

Echt meiden wat ben jij weer een ervaring rijker! Super leuk! Ook echt leuk om elke keer weer te lezen wat jullie allemaal hebben gezien! Top! Hele fijne reis terug en roanne ik zie je gelukkig zaterdag avond weer! tot dan:)

Wilma Makkink

Wat een avonturen! Maar zie het zo: in Nederland wachten je weer volgende avonturen,die met elke pen beschreven kunnen worden !

Renate

Zit het er alweer op? Time flies when your having fun.
Goede reis en see you soon.

Martine Straver

Inmiddels ben je alweer terug en zit je wellicht de hele dag te bibberen van de kou ;-)
Het was erg leuk om jullie avonturen te lezen en ik denk dat de lezers het ook wel zullen missen.

Mocht je je vervelen, breng deze week een bezoekje aan de VSK!

Anke en Rene Kollen

Roanne, we hebben genoten van je verhalen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!