roanne.reismee.nl

Buenos targes,

Buenos targes,

Nu kan ik jullie wel heel stoer in het spaans welkom heten maar veel verder zijn we ook nog niet gekomen met ons spaans. We hebben inmiddels de eerste nacht en dag in Buenos Aires er opzitten en eerlijk is eerlijk het is een prachtige stad. Maar voor jullie helemaal jaloers te maken zal ik gaan beginnen bij de 14 uur durende vliegreis. Na de eerste traantjes bij het afscheid, ging het erg snel. Inchecken, richting de gate en het vliegtuig in. Waar we met z'n tweeën zaten in een rij van 3. We waren al helemaal opgelucht, hoefde we niemand lastig te vallen bij het opstaan en natuurlijk extra ruimte voor al onze tijdschriften en boeken ;) Laat staan een stinkend iemand enfin 2 minuten voor tijd kwam er nog iemand aangerend die zich naast ons neer plofte.. helaas.. Maar eerlijk is eerlijk onze ‘vlieggenoot' viel niet tegen een jongen man uit Argentinië zelf. Echt veel hadden we er niet aan gezien deze man op wonderbaarlijke wijze de hele vlucht zowat had geslapen! We hadden dan ook omgewisseld en hem de raamplaats aangeboden om hem vaker onnodig wakker maken te besparen. We hebben wat films gekeken, gelezen en pogingen tot slaap gedaan. Vlak voor de landing werd ons verteld dat we tegen half 9 in Buenos Aires aan zouden komen, op ons scherm en vliegticket stond half 10 plaatselijke tijd, dus eerste meende we een kleine tijdsverwarring van de piloot, maar deze man heeft uiteraard ook gestudeerd en kreeg gelijk. Want hier hebben ze dus ook zomer en winter tijd alleen zou het hier wel net andersom heten ;)
Na aankomst door douane etc en ging allemaal goed, bij de hal stond een man ons keurig op te wachten met onze namen erop. Er werd verteld dat er een pinstoring was op het vliegveld maar dat we bij het Hostel in de buurt wel konden pinnen. We werden richting een taxi gestuurd en deze man hielp ons vriendelijk verder. Espanol? Ehm no englisch? No no espanol.. oke dus geen engels. Maar we moesten schijnbaar nog wel uitleggen dat we eerst moesten binnen. Cash, bank, pinnen? Voor deze man natuurlijk begrippen waar hij niets aan had. Terwijl ik in het donker mijn boekje ‘hoe en wat in het spaans' aan het doorpluizen was, maakte kim zich meer zorgen om de rijstijl, want met grote vaart scheurde we overal door heen. Inmiddels had ik het woordje Banco (duh) kunnen vinden maar meer ook niet, toen Kim haar versie tevoorschijn haalde vond ze al snel de goede zin en wist de man wat we wilde. Heelhuids en met geld op zak kwamen we bij ons hostel aan en werden vriendelijk ontvangen. Een mooi hostel, kamer perfect, airco, wc en douche, groot dakterras en keuken en woonkamer. Tegen 11 uur locale tijd waren we gesetteld op onze kamer en gingen we de eerste nacht in diepe rust tegemoet. Vanmorgen was ik al akelijk vroeg klaar wakker: 08:30 voor de harde werkers onder jullie natuurlijk nog uitslaap tijd maar voor een vakantie dag ;) richting de douche dan maar om Kim nog wat extra slaap te gunnen, sinds het vliegtuig natuurlijk snot verkouden dus dat bevorderd de nachtrust ook niet. De douche in, zie ik 3 knoppen.. een douche en een voetdouche? Alleen de voetdouche ging eerst aan en daarna door het openen van alle 3 kreeg ik ook water vanaf boven, heerlijke douche! Het zou 29 graden gaan worden dus mijn lange broek werd al snel verwisseld voor een shortje en om half 10 zaten kim en ik aan het ontbijt en om 10 uur liepen we de straten in voor onze eerste city trip. We wilden richting het Cemeterio de la recoleta, begraafplaats van oa Evita een mini dorpje opzich met mini marmeren huisjes etc. we wisten eigenlijk niet zo heel goed de weg maar de grote Avenues om ze zo te noemen waren de leidraad tijdens deze zoektocht. Het mooie aan buenos aires is, is dat er veel groen is. Zelf in de wat mindere buurten sieren de kleine balkonnetje en hoge bomen de wegen. Ook heb je er veel parken, zelfs op een flat was een mooi groen plaatsje met banken gemaakt. Ander opmerkelijk iets is naast de sociale bevolking er veel Secar Milan's zijn (voor de NGC kijkers onder ons) mannen met wel tien honden om zich heen die ze aan het uitlaten zijn. Plaza's zoals de parken hier genoemd worden zijn ook gevuld met mooie kunstwerken, of door wij echte hollanders 'he een tak op een stokkie'. Ook hebben we de bloem gezien die bij het opgaan van de zon open gaat en bij het ondergaan dicht, uiteraard was hij nu open maar misschien zien wij het nog wel een keer gebeuren, het dichtgaan uiteraard ;) tegen 1 uur liepen wij de begraafplaats op, we hebben dus 3 uur rond gedwaald en echt genoten van alles om ons heen. De begraafplaats in misschien niet eens indruk wekkend, maar wel heel bijzonder allemaal kleine gebouwen elke huisje weer anders, met de kisten gewoon zichtbaar. Er stonden wel duizenden huisjes volgens mij en er waren er 150 uitgelicht, waarvan we behalve Evita echt geen idee hebben wie het waren. Maar toch het deed niet af aan de bijzondere sfeer die het met zich mee droeg, foto's van de mensen en begrafenissen hiervan stonden ook afgebeeld. Na dit bezoek hadden onze magen inmiddels wel trek gekregen en we besloten een terrasje op te zoeken. Niet geheel tactisch aan de rand van het park en buiten, wat in dit welvarende gebied flink cashen betekend, maar dat namen we voor een keer maar voor lief en hebben dan ook zojuist voor vanavond zelf boodschappen gedaan om het weer een beetje goed te maken :) we bestelden een soort van tosti, maar hoe anders zat hier een soort van hamburger tussen. Juist een soort van ;) wel opmerkelijk tijdens het eten was dat er op eens een nogal verwilderd iemand kwam aanrennen waarvan ik dacht dat hij op vlucht was voor de politie ofzo, maar wat bleek een ober ruimde net een tafel af waar nog een half broodje op lag en voor de ober binnen was stond hij naast hem en werd deze keurig aan de man gegeven. Mochten we dus een dag helemaal lowbudget willen leven ;)
Na deze behoorlijke tosti, nog niet eens opgegeten, gingen we in het park liggen uitbuiten. Wat ik nog even aan jullie wilde besparen is dat ik in de schaduw moest, gezien de schouders al behoorlijk rood aan het worden waren . Bij vertrek had ik een shirtje aan maar het was al snel zo warm dat ik in mijn hemd verder ging en er niet bij nadacht om nu ook mijn schouders in te smeren. We hadden een spel kaarten bij ons, dus werd ik nog even heerlijk met 3-1 ingemaakt met pesten, ik had er flink de pest in en vertrokken daarna ook snel ;) haha nee tegen uur of half 4 vertrokken we weer om nu half 7 na de boodschappen weer in ons hostel te zijn aangekomen. We hebben bijgeboekt tot en met zondag omdat het zeker is dat we het wel meer dan één dag nodig hebben om van alles te kunnen gaan genieten! Morgen staat een wandeling van de lonely planet op het programma en willen het nacht leven in duiken.

Bedankt nog voor alle lieve reacties en tot snel!

Adios!

ps ik ga er zo ook nog wat foto's opzetten :) Ehm zojuist gedaan maar niet helemaal soepel ;) Kijk bij foto's en dan de tweede: eerste dag

Pa en Ma

Fijn om te lezen dat de reis en jullie eerste dag goed is verlopen en wachten op jou volgende verhaal, zorg er wel voor dat je niet verbrand ( daar weet je intussen alles van)
Veel liefs Ronald,Johanna en Janneke

sabine

Hey meiden! Wat leuk, zo snel al een verhaal van jullie! En wat hebben jullie de eerste dag al veel gedaan!!
Ik wacht nu al met smart op jullie volgende avontuur:)
Geniet ervan daar!
Liefs sabine

Lianne

Heeey! Wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie veilig zijn aangekomen :) Leuke plannen zo op de eerste dag zeg, gaaf! Veel plezier met de wandeling en idd, wees voorzichtig met de zon ;) Knuffel voor allebei! xx

Nienke

Hee vriendinnetje!
Wat leuk al zo snel, heb aan je gedacht hoor maar gelukkig is alles goed gegaan.
Gezellig, om als eerste trip naar een begraafplaats te gaan:S haha maar zag de foto's en het is inderdaad mooi!!
Zo zie je maar weer, je boerenverstand gebruiken in een wereldstad is nooit weg! ( Banco;)
Liefs xx

Cynthia

Hee lieverd!
Wat fijn om een berichtje van jou te lezen, wat hebben jullie al leuke dingen gedaan, wel indrukwekkend die begrafenis ofniet, zoiets zie je hier niet;)! Nou meid ik ga je verder volgen, heel erg veel plezier! Geniet ervan!
Liefs Cyn

Arvid

He Roanne,

heel lang geleden dat ik jou heb gezien en gesproken..
Leuk deze mail en je reislog, een waanzinnig avontuur, dat zal het worden. Je hebt in ieder geval voor een heel mooi werelddeel gekozen :)
De spaanse invloeden en de salsa zullen vast niet gaan ontbreken.

Groet, Arvid

Marije

Hey wat leuk zeg nu al een bericht! En zo uitgebreid al!:) Ben nu al benieuwd naar het vervolg!
Fijn om te horen dat alles goed is gegaan. Pas goed op jezelf en vergeet niet om foto's te maken:)
Veel plezier!
Liefs Marije

Hahahahaha!!

Het is dan ook : Buenos tardes!!!!!

Jochem

Leuk verhaal!

Wytske

Ik heb je nog via SMS een fijne reis gewenst, beetje laat ben ik bang. Blij dat jullie goed zijn overgekomen. Sta verbaast dat je nog tijd hebt om zo'n lang verhaal te schrijven! Have fun!

Eva

Hoi Roanne en Kim,

Wat een leuk verhaal en wat een fijne afwisseling voor deze eindeloos durende vrijdag op mn werk!
Enjoy!!

Xx

Alma

Mucho gusta este verhaaltje. Haste luego.

Liset

Fijn dat de reis goed is gegaan en leuk nu al een verhaal te lezen en foto's te zien!! Wat dacht je? Eerste dag in Zuid-Amerika, de begraafplaats it is haha;-) nee zeker indrukwekkend. Veel plezier daar samen en gooi die heupjes los morgen xxx

Sanne

Hey nichtje, zo te lezen gaat dat allemaal wel goedkomen met de dames daaro. Enjoy! Kus

Erwin

Hallo Roanne,

Wat een belevenissen nu al.
Veel plezier in het nachtleven!

Charlotte

heey meiden,

leuk, leuk!!! Lekker genieten. Gedetailleerd verhaal ook haha. have fun en benieuwd naar de volgende verhalen/ foto's.
lfs kus Thijs en Charlotte