roanne.reismee.nl

Nog 4 weken!

Eindelijk naar een jaar van plannen en ideeën begint de reis echt concreet te worden, dus ik dacht dat het wel tijd was voor een eerste weblog. En jullie stiekem mee te nemen in mijn enthousiasme. Over nog geen maand, 2 November, vliegen Kim en ik om 10:10 vanaf Schiphol richting Buenos Aires! Voor de kenners we hopen te landen op het Ministro Pistarini Airport. Voor de eerste nachten hebben we het hostel al geregeld en een airport pickup, gezien we laat op de avond aankomen willen we de reis in ieder geval een beetje verstandig beginnen ;) Op advies hebben we het hostel voor Oud en Nieuw ook al vast gelegd, want de prijzen rijzen dan schijnbaar de pan uit, maarja hoe weten wij nu waar we dan zijn? Kijkend op de kaart hebben we maar besloten dan in Salvador te zijn haha. Hebben we gelijk een streven waar we binnen twee maanden moeten zien te komen. Ikzou ook nog even een foto toevoegenmet de route die we in gedachten hebben. Kim en ik hebben een beetje onze kennis verdeeld en ik heb me wat meer op Argentinië gericht en Kim op Brazilië. De hotspots die we in Argentinië willen gaan zien op geplande chronologisch en hopelijk een beetje geografische volgorde gaan zijn: De Mendoza streek, wijn streek in de binnen landen van Argentinië op de grens met Chili. Lakedistrict, eveneens op de grens met Chili. Valdes, aan de ‘overkant'/oost kust van Argentinië waar nog walvissen etc dicht bij de kust komen en we dus Pantagonie gaan door kruizen. We willen daarna zo zuidelijk mogelijk zien te komen om gletsjers en ander ijskoud schoon te bewonderen. Daarna moeten we op één of andere manier een oversteek zien te maken naar Brazilië om daar op te warmen. We hebben al gekeken en er zijn mogelijkheden voor interne vluchten of busritten. Brazilië zullen we aandoen vanaf de Iguazu watervallen en via de kustlijn vervolgen tot Belem om daar de jungel/amazone in te duiken en via Suriname de kust weer te bereiken en via Paramaribo terug te vliegen.
Geestelijk ben ik er helemaal klaar voor, maar moet nog wel het één en ander halen haha. Een backpack (altijd handig), andere helft van de inentingen, digitale camera, reisspul/kleding of te wel ik heb eigenlijk nog vrij weinig en de Spaanse/Portugese taal onder de knie krijgen staan nog op mijn to-do listje haha. Hoewel ik de het laatste punt eigenlijk al wel kan vergeten, ik heb namelijk al heel lief een half jaar ongeveer een cursus spaans thuis liggen, kregen van mijn ouders. En ben nog niet echt verder dan les 1 van de 42 ;) Maar sinds het handige reisboekje in Spaans en Portugees maak ik me nergens zorgen over gezien er zelfs de zin; je moet je keu krijten in vertaald stond haha. Ik zal het dilemma/drama over welke kleren en schoenen mee te nemen jullie maar besparen. Niet te veel en praktische kleren.. so just me ;) 21 oktober is mijn laatste werkdag en heb ik dan nog ander halve week om de laatste dingen voor elkaar te krijgen. Tot die tijd kan ik me eigenlijk alleen maar verheugen op het grote avontuur wat we tegemoet gaan!

Liefs Roanne

En nog even wat van huishoudelijk aard:

Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Reacties

Reacties

anneke eggink

Ola Roanne,

Wat een geweldig vooruitzicht zo'n reis. Veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes ,
Anneke Eggink

Sanne

Hey nicht, jeetje het gaat echt gebeuren he! Superspannend meid. Ik ga zeker je verhalen volgen. Maar eerst een goed afscheid voor het zover is. Had je nog iets waarmee ik je blij kan maken of zal ik zelf iets nuttigs ;-) verzinnen? Liefs Sanne.

Manon

Hahaha "je moet je keu krijten", nou dan kom je er wel! Ik ben blij dat we de 28e nog even gezellig met z'n 3en wat gaan ondernemen! We maken er een super leuke avond met z'n 3en van! Ik ga jullie erg missen, het is gelukkig (maar) 3 maanden!

Sandra

Hee Roanne,

Heel veel plezier met je voorbereidingen! Opeens gaat het best snel he. Ik kan me nog herinneren dat je zei dat je over een jaar op reis zou gaan........
groetjes van Sandra

Melanie

Hi Roanne,

Succes met de laatste voorbereidingen en heel veel plezier. Dat wordt 3 maanden genieten of zal de reis toch langer worden........? Ik ga je verhalen zeker volgen.

Liefs,
Mel

Anke Kollen

Hoi Roanne,
Wat een mooie reis ga je maken. Staat op ons verlanglijstje.
Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en zal je zeker volgen. Veel voorpret en een fantastische reis!
Groeten,
Anke

Ronald Hafkamp

Lieve Roanne, wat zal ik je missen.

Ronald

Hallo Roanne, leuk hè, die collega's van de nachtdienst.
Het vorige bericht mag op naam van één van mijn collega's. Ronnie ik zal wel zo groot zijn om geen namen te noemen.

Appie Bosch

Ontzettend veel plezier toegewenst.
Ik zal jullie bevindingen zeker volgen.
Vergeet je korfbalschoenen niet, je weet maar nooit.
En Roanne....... gedraag je he :-)

Marije

Oe, nog maar een paar uurtjes en dan vertrek je al naar het verre Zuid-Amerika. Spannend hoor allemaal! Slaap lekker vanacht en een goede reis gewenst morgen!
Heel veel plezier en tot snel!
Liefs

Gerrie Groot Obbink

Hoi Roanne,
Op het moment dat ik dit schrijf zit je, als het goed is, hoog in de lucht. Ik wens je een superfijne tijd en zal je zeker gaan volgen via deze site.
Groetjes, Gerrie

ronald nieuwenhuis

en hoe gaat het daar in het buitenland hier alles goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!